Много от младите предприемачи, още преди да разберат дали са готови, за това което са замислили, си задават няколко от основните въпроси:
- Как да разбера дали съм готова да започна собствен бизнес?
- Какво трябва да проуча и направя, за да започна?
- От какво се нуждая, за начало?
На такива и много други въпроси ще се опитаме да отговорим със следващите ни няколко съвета от кухнята на клуб „Младите дами в Бизнеса”, които вдъхновени от вчерашното им събитие споделят опита си с нас и тук.
Идея
Идеята, това може да ви се струва най-лесната и маловажна задача, но нямате ли идея, нямате и бизнес. Тази част не случайно седи на първо място, защото определя и останалите стъпки в подхода ви към работата.
Вдъхновение
Ако сте в етап, в който се будите късно вечер, за да мечтаете и развивате мислено новия си бизнес като малко дете, то точно тази магия би изстреляла бизнеса ви на върха. Вдъхновението от малките неща ще ви стимулира да работите на пълни обороти, за да постигнете това, което желаете истински.
Пазар
Сигурни ли сте, че потребителите имат нужда от това, което искате да правите, както и че има място на пазара за вас? Ако е така, този нов бизнес рано или късно ще ви носи само приходи. Чудите се как?
Чрез първата стъпка от реализирането на идеята, а именно проучването на пазара. Важно е да опознаете конкурентите си преди да се изправите пред тях – кои са основните им клиенти, какви маркетингови подходи използват, какви са предимствата и недостатъците им и др.
План
Хубаво е да имате основни точки, по които искате да започнете бизнеса си и разбира се да ги реализирате с започването. Но повечето предприемачи казват, че:
„Всеки неуспех в плана е планиран неуспех.”
Точно затова ви съветваме да реализирате всичките си идеи, чрез един добре структуриран план. А ако нямате идея от къде да започнете да планирате, може да прочетете малко повече от тук.
Потребители и клиенти
Вече не е достатъчно само да знаем дали имаме потенциални потребители и клиенти. Тук идва етапа на разучаването на подробните интереси, нужди и желания, които нашия бизнес може да задоволи. Точно това ще ни помогне още в началото да грабнем публиката със замах.
Концепция
И бизнесът има концепция и бранд, дори да не е ясно изявен и представен на аудиторията, той фигурира като характера на човека.
Тук основната работа е във вашите ръце. За да предадете концепция на бизнеса си, бъдете наясно с вашата лична мотивация – как искате да звучите, изглеждате и да се държите на пазара, за да изградите характера на вашия бизнес.
Цел
Никога не тръгвайте на път, без да знаете докъде ще ви отведе той в крайна сметка. В бизнеса една добра цел играе ролята на спътника и крайната точка, в която се стремите. Точно затова недейте да започвате вашето преживяване без цел и стратегия, чрез която да я постигнете.
Пари
Каква е разликата между хобито и бизнеса? Една дума: ПАРИ! Ако не разбирате как да печелите пари или чисто и просто – как да продавате вашия бизнес на пазара. То той може да остане просто хоби.
Оставете коментар